5. in 6. marca 2025 sta v okviru projekta LIFE Krepitev zmogljivosti 2 potekali nadaljevalni delavnici na temo pisanja projektnih prijav LIFE. Namen delavnic je bil udeležencem ponuditi praktično znanje in usmeritve za […]
V zadnjih letih vse pogosteje občutimo posledice podnebnih sprememb. Prehod v podnebno nevtralno družbo je izziv in hkrati priložnost za ustvarjanje boljše prihodnosti za vse. Na mednarodnem raziskovalnem študentskem taboru Mikrofon podnebju, ki je potekal od 22. do 24. oktobra 2021, so bili mladim udeležencem predani znanje in veščine za komunikacijo o podnebnih spremembah.
Študenti so se v treh dneh seznanili z različnimi vidiki podnebnih sprememb – od razumevanja fizikalnih procesov podnebnih sprememb, oblikovanja in uveljavljanja podnebnih politik in strategij, raziskovalnih metodologij in orodij odločanja do vključevanja gospodarstva, odločevalcev in civilne družbe v izvajanje ukrepov za blaženje in prilagajanje ter komuniciranje o podnebnih spremembah.
S tem so postali opolnomočeni za obravnavanje strokovnih, kariernih in družbenih izzivov, s katerimi se bodo ukvarjali zaradi posledic podnebne krize. Pridobljeno znanje jim bo kot prihodnjim odločevalcem in strokovnjakom pomagalo pri ustvarjanju podnebno pravične prihodnosti.
»O podnebnih spremembah razmišljam vsak dan, saj namreč vse bolj postajajo neizogibno dejstvo. Na taboru sem prejela nujna strokovna stališča za spoprijemanje z njimi – tako z družboslovnega kakor z naravoslovnega vidika,« je po taboru povedala absolventka etnologije in kulturne antropologije ter francistike Pia Krampl.
Študenti ugotavljajo, da bi več vključevanja javnosti v načrtovanje in izvajanje ukrepov povečalo zaupanje družbe v ukrepe in cilje. Menijo, da moramo pri reševanju podnebne krize preseči sedanje prakse, poskrbeti za vključevanje vseh družbenih skupin in vidikov ter se vseživljenjsko izobraževati.
Dr. Janez Berdavs z Ministrstva za okolje in prostor Republike Slovenije je povedal: »To je prvi iz serije šestih različnih izobraževalnih dogodkov, ki jih nameravamo izvesti v projektu LIFE IP CARE4CLIMATE. Naš cilj je, da podnebno izobraževanje ne bi bil omejeno samo na projekte, kakršen je CARE4CLIMATE, temveč da bi našli denar za izvajanje izobraževalnih vsebin, povezanih s podnebnimi spremembami, ter tako zagotovili dolgoročnost.«
Fotografije: Samo Kham
5. in 6. marca 2025 sta v okviru projekta LIFE Krepitev zmogljivosti 2 potekali nadaljevalni delavnici na temo pisanja projektnih prijav LIFE. Namen delavnic je bil udeležencem ponuditi praktično znanje in usmeritve za […]
Medvladni odbor za podnebne spremembe (angleško Intergovernmental Panel on Climate Change – IPCC) poziva k predložitvi nominacij strokovnjakov za pripravo Sedmega ocenjevalnega poročila (angleško Seventh Assessment Report – AR7). Nominacije […]
Uporaba električnih in elektronskih naprav je postala nepogrešljiv del našega vsakdana. Od pametnih telefonov in računalnikov do gospodinjskih aparatov in naprav za zabavo – težko si predstavljamo življenje brez njih. […]