...

Nacionalni izziv Polni zagona kolesarimo v službo

Dekorativna fotografija: slika kolesarja.

Začel se je nacionalni izziv, ki spodbuja ljudi, da se na pot v službo namesto z avtomobilom pripeljejo s kolesom.

Nacionalna pobuda Polni zagona kolesarimo v službo spodbuja kolesarjenje na delo, namesto vsakodnevne vožnje z avtomobilom. Je izziv za posameznike, ki želijo spremeniti vsakodnevne potovalne navade, se zagnati v nov dan z manj stresa in več energije ter obenem bolj učinkovito nasloviti izzive v delovnem okolju. Akcija se je uradno začela 8. maja, zaključila pa se bo 9. junija.

Na današnji novinarski konferenci so vsebino in razloge nacionalne pobude Polni zagona kolesarimo v službo predstavili državni sekretar Ministrstva za okolje, podnebje in energijo Uroš Vajgl, veleposlanik Kraljevine Nizozemske, Nj. Eks. Johan Verboom in Nela Halilović iz Ipop – Inštituta za politike prostora.

Pred reklamnimi panoji kampanije stojijo državni sekretar Ministrstva za okolje, podnebje in prostor, Uroš Vajgl, predstavnica Ipop - Inštituta za politike prostora, Nela Halilović in veleposlanik Kraljevine Nizozemske, Johann Verboom.

Raziskave kažejo, da Slovenci vsakodnevno uporabljamo avtomobil tudi na krajših poteh, ki bi jih lahko enostavno prehodili ali prekolesarili. Navajeni smo ga uporabljati, ker se nam zdi to najenostavnejši in najhitrejši način prevoza, vendar takšno razmišljanje prinaša številne negativne posledice tako za posameznika kot za družbo.

»Avtomobil smo se navadili uporabljati tudi na razdaljah, ki bi jih lahko enostavno prehodili ali prekolesarili. Podatki kažejo, da je več kot polovico poti, ki jih opravimo z avtomobilom, krajših od dveh kilometrov. Jasno je, da ne morejo prav vsi kolesariti v službo – nekateri zaradi razdalje, nekateri zaradi specifik dela ali zdravstvenih težav. Želimo pa si, da začnejo kolesariti vsi ostali, ki to lahko,« je povedala Nela Halilović iz Ipop – Inštituta za politike prostora.

Uroš Vajgl, državni sekretar Ministrstva za okolje, podnebje in energijom je v svojem govoru izpostavil,

»da sta najpomembnejša cilja prometne politike omejevanje rasti prometa ter preusmeritev slednjega na čim bolj trajnostne prometne načine, torej tudi zmanjševanje osebnega motornega prometa, prehod na javni potniški promet in aktivno mobilnost. Pomemben vzvod pri tem prehodu je ravno prvi steber trajnostne mobilnosti, ki ga zastopata hoja in kolesarjenje.« K temu pa je dodal tudi podatek Statističnega urada RS, »da smo leta 2021 uvozili skoraj 100.000 koles, ki so vredna preko 50 mio EUR. Naj nam ne stojijo parkirana v garaži, začnimo se voziti z njimi!« je zaklučil.

Pobudi Polni zagona kolesarimo v službo se je pridružilo tudi veleposlaništvo Kraljevine Nizozemske v Ljubljani, ki bo projekt  podprlo z glavnimi nagradami za sodelujoče. Trenutno podobna akcija poteka tudi na Nizozemskem, kar še dodatno utrjuje mednarodno vez.

»Slovenija in Nizozemska sta v veliko pogledih dve podobno misleči državi, še posebej, ko govorimo o podnebnih ciljih, zelenemu prehodu in krožnemu gospodarstvu,« je povedal veleposlanik Kraljevine Nizozemske, Nj. Eks. Johan Verboom in dodal: »Prednosti so pomembne tudi za delodajalce. Ker so zaposleni, ki kolesarijo, v boljši kondiciji in manj verjetno odsotni zaradi bolezni. Zato je treba delodajalce spodbujati, da zagotovijo dobre pogoje za kolesarje.«

Prijava v izziv in več informacij
Registracija in več informacij je na voljo na spletni strani www.polnizagona.siPrijava omogoča beleženje prekolesarjenih kilometrov en mesec, s tedenskimi izzivi in nagradami pa bodo sodelujoči tudi dodatno motivirani, da postanejo del skupnosti in skupaj premagujejo kolesarske izzive.

Fotograf: Tit Košir

Pobuda Polni zagona kolesarimo v službo je nastala v sklopu projekta LIFE IP CARE4CLIMATE, v sodelovanju z IPoP – Inštitutom za politike prostora, Ministrstvom za okolje, podnebje in energijo, Urbanističnim inštitutom RS in Digitalno agencijo D’Agency.

Oglej si še ostale objave

e-novice in obvestila

Če želite tudi sami postati bolj okoljsko ozaveščeni, se prijavite na naše e-novice, kjer bomo z vami vsak mesec delili nasvete na področju zmanjševanje svojega ogljičnega odtisa.
Projekt LIFE IP CARE4CLIMATE (LIFE17 IPC/SI/000007) je integralni projekt, sofinanciran s sredstvi evropskega programa LIFE, sredstvi Sklada za podnebne spremembe in sredstvi partnerjev projekta. Za izražena mnenja in informacije na spletni strani odgovarja samo avtor (ali avtorji) in se zato ta ne morejo šteti za uradno stališče Evropske komisije.