Dr. Martin Vodopivec: Mediteran je vroča točka podnebnih sprememb, severni Jadran pa se segreva še hitreje. Kakšne so posledice v našem morju? Meduze in sluzenje so le najbolj očitne. Dr. […]
Podoba prihodnosti. Dotik skozi čelado. Rojstni dan brez smeha. Zadnje drevo sredi prahu. To niso prizori znanstvene fantastike – to je opozorilo.
Oglaševalska kampanja z močnim vizualnim sporočilom nagovarja slehernega posameznika. Namen kampanje je spodbuditi čustveni odziv, izzvati razmislek o naših trenutnih okoljskih praksah in nas motivirati za spremembe v smeri bolj trajnostnega življenja.
Ključno je vprašanje, ki ga s kampanja postavljamo: Ali smo res pripravljeni žrtvovati preprostost, radost in lepoto vsakodnevnega življenja?
V središču kampanje so prizori prihodnosti, kjer ljudje za osnovne življenjske radosti – kot so poljub, rojstni dan ali stik z naravo – potrebujejo astronavtske obleke. Ti skafandri postanejo simbol ovir, ki jih ne bomo mogli prestopiti, če bomo z našimi dejanji še naprej zanemarjali okolje. Kampanja nas ne straši – pač pa nas iskreno opozarja, kaj nas čaka, če ne ukrepamo zdaj.
Predstavljamo vam tri ključne zgodbe iz kampanje, ki z močnim simbolnim nabojem slikajo svet, kakršnega si ne želimo:
Na opustošenem mestnem trgu, obdanem z ruševinami, se dve osebi v astronavtskih oblekah nežno poljubljata, pri čemer ju ovirata čeladi. Ljubezen ni izginila, a svet je drastično spremenjen. Ko bodo naši najnežnejši trenutki v življenju zahtevali zaščitno opremo, bomo razumeli, da smo že zdavnaj zamudili čas za ukrepanje.
Na strehi visoke zgradbe sedita astronavt in otrok v vesoljskih skafandrih, pred njima majhna torta s svečko. Mesto v ozadju je prašno in zabrisano od smoga, nebo brez modrine. Kljub neugodnim razmeram praznujeta življenje – prvi rojstni dan otroka na spremenjeni Zemlji. Nobene pesmi, nobene igre, nobenih vrstnikov. Samo tišina, ki spominja na pretekle napake.
V središču puščavske industrijske krajine, med jeklenimi strukturami in sivim prahom, stoji edino preostalo zeleno drevo. Otrok v astronavtski obleki ga zaliva z majhno kantico, kot bi šlo za največji zaklad na svetu. V ozadju se dvigajo dimniki, nebo je zadušeno in brez življenja. Ta slika jasno opozarja: brez narave ni prihodnosti – varujmo, kar imamo.
Čeprav kampanja prikazuje skrajne podobe prihodnosti, je njeno glavno sporočilo jasno: še ni prepozno. Še vedno lahko spremenimo smer. Vsak posameznik ima moč, da prispeva k bolj zeleni, čisti in življenju prijazni prihodnosti.
S spremembo svojih navad, z odgovornim ravnanjem z viri, zmanjšanjem izpustov, varčevanjem z energijo in z izbiro trajnostnih rešitev lahko skupaj ustvarimo svet, v katerem bo mogoče ljubiti brez preprek, praznovati brez mask in občudovati naravo takšno, kot je – živo in neprecenljivo.
Ukrepajmo zdaj. Ne zato, ker moramo – ampak zato, ker si vsi zaslužimo prihodnost, ki jo lahko živimo na polno.
Dr. Martin Vodopivec: Mediteran je vroča točka podnebnih sprememb, severni Jadran pa se segreva še hitreje. Kakšne so posledice v našem morju? Meduze in sluzenje so le najbolj očitne. Dr. […]
Povprečno slovensko gospodinjstvo vsak teden zavrže nekaj več kot dva kilograma hrane, od tega skoraj kilogram še povsem užitne, je pokazala raziskava o nastajanju odpadne hrane in ravnanju z njo […]
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo (MOPE) je skupaj z Nacionalnim inštitutom za javno zdravje (NIJZ), Obrtno-podjetniško zbornico Slovenije (OZS), Agencijo RS za okolje (ARSO), Eko skladom, Zvezo potrošnikov Slovenije […]