...

Dogodek KUL KOLO za trajnostno mobilnost in odgovorno potrošnjo mladih

V središču študentskih domov Ljubljana v Rožni dolini je danes potekal družaben dogodek namenjen trajnosti, mobilnosti in ponovni uporabi. Dogodek poimenovan “KUL KOLO”, ki je bil namenjen predvsem mladim in študentski skupnosti, je izpostavil pomen trajnostne potrošnje ter odgovornega ravnanja z izdelki. Osrednji element dogodka je bil brezplačen servis študentskih koles. Rabljena kolesa je ministrstvo izbralo kot simbol trajnostne potrošnje na eni in simbol trajnostnega prometa na drugi strani.

Dogodek je v sproščenem in prijaznem vzdušju mladim tako poleg brezplačnega popravila koles postregel tudi zbogato ponudbo brezplačnih dodatkov za kolesarje, kot so zvončki, košarice, torbice in sedeži. Te je študentom podaril Center za ponovno uporabo DEPO Vrhnika. Študentje so lahko sodelovali v nagradni igri, v kateri je bilo podarjenih 20 koles, tisti, katerim sreča ni bila naklonjena, pa so po simboličnih cenah med 35 in 55 evri lahko kupili predhodno obnovljena in servisirana rabljena kolesa. Namen vseh teh aktivnosti je mladim približati pomen popravil in ponovne uporabe ter jih spodbuditi k trajnostnim navadam, ki dolgoročno prispevajo k bolj kakovostnemu in trajnostnemu življenju.

S strani Ministrstva za okolje, podnebje in energijo je dogodku z ekipo prisostvoval tudi generalni direktor Direktorata za prometno politiko Darko Trajanov, ki je v izjavi za medije povedal: »Z nacionalno kampanjo Nasvet za lep svet želimo pokazati, da trajnost ni modna fraza, temveč način razmišljanja, ki ga lahko preprosto živimo vsak dan. Dogodek KUL KOLO jasno kaže, da novo ni nujno boljše — obnovljena in servisirana kolesa so varna, uporabna in predstavljajo odgovorno odločitev. To je bistvo kampanje: manj impulzivnega kupovanja, več premišljenih odločitev in bolj odgovoren odnos do stvari. Kolo smo izbrali, ker predstavlja hitrejši, svobodnejši in okolju prijaznejši način premikanja po mestu. Trajnostna mobilnost torej ni odrekanje, je boljša, bolj kul izbira. Vesel sem, da lahko s takimi družabnimi, a sporočilno močnimi dogodki, neposredno vplivamo na zavest mladih in spodbujamo navade, s katerimi zelenimo naš jutri.«

V imenu mladih in študentov je pomen dogodka in spremembe naših vedenjskih navad podprl tudi Luka Mihalič, predsednik Študentske organizacije Slovenije, ki je dodal: »s takšnimi aktivnostmi mladim in študentom ponujamo priložnost, da si ogledajo praktične veščine, kot je popravilo koles, kar smo na dogodku tudi izvajali, ter spoznajo pomen ponovne uporabe in trajnostne potrošnje. Gre za odličen projekt ministrstva kjer smo z veseljem sodelovali, saj tako skupaj spodbujamo odgovorno ravnanje še v študentskih skupnostih – nenazadnje so mladi trajnostno ozaveščeni, kar je njihova prisotnost na dogodku tudi pokazala.«

Dogodek je bil podprt tudi s strani Študentskih domov Ljubljana v imenu katerih je direktor, Tomaž Pečnik, dodal: »V javnem zavodu Študentski dom Ljubljana smo ponosni, da lahko sodelujemo v družbeno odgovornem projektu »Nasvet za lep svet«, ki spodbuja mlade k trajnostni mobilnosti in k večji odgovornosti v potrošniških navadah. Današnji dogodek poudarja preprosto, a pogosto prezrto resnico, da novo ni nujno najboljše. Obnovljena in servisirana kolesa iz druge roke, ki smo jim danes vdahnili novo življenje, dokazujejo, da je trajnostna odločitev ne le zelena, temveč tudi modra. Slovenska prestolnica je idealna za takšne pobude – je univerzitetno mesto, živahno, raznoliko, s številnimi mladimi in z dobro razvito infrastrukturo, ŠDL pa upravlja s številnimi domovi, ki so razpršeni po celotnem mestu, kar kolesarjenje dela še bolj smiselno in dostopno.«

Dogodek v Rožni dolini tako predstavlja tretji javni dogodek v nizu aktivnosti nacionalne kampanje »Nasvet za lep svet!«, ki je zasnovana kot vključujoča in spodbudna pobuda za odgovorno ravnanje s stvarmi. Kampanja poudarja, da imeti manj pogosto pomeni imeti več – več prostora, miru in kakovosti – ter spodbuja prehod iz kulture količine v kulturo kakovosti. Njena sporočila so že prisotna v spletnih medijih, tisku in na zunanjih oglasnih površinah po vsej Sloveniji in bodo vidna vse do do marca prihodnje leto.

O kampanji

Nosilec kampanje je Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, ki jo na podlagi pridobljenega javnega razpisa izvaja komunikacijska agencija skupaj s ključnimi partnerji. Cilj kampanje je spremeniti vedenje potrošnikov s poudarkom na osebnih koristih trajnostnih odločitev – finančnih, časovnih in čustvenih. Glavni komunikacijski kanali vključujejo splet, tisk in zunanje oglaševanje, kampanja pa se bo izvajala predvidoma od začetka meseca novembra 2025 do konca meseca marca 2026.

Oglej si še ostale objave

e-mesečnik in obvestila

Če želite tudi sami postati bolj okoljsko ozaveščeni, se prijavite na naše e-mesečnik, kjer bomo z vami vsak mesec delili nasvete na področju zmanjševanje svojega ogljičnega odtisa.
Projekta LIFE IP CARE4CLIMATE (LIFE17 IPC/SI/000007) in LIFE4ADAPT (1011477797 - LIFE23-IPC-SI-LIFE4ADAPT) sta integralna projekta, sofinancirana s strani Evropske unije, sredstvi Podnebnega sklada in sredstvi partnerjev projektov. Za izražena mnenja in informacije na spletni strani odgovarja samo avtor (ali avtorji) in se zato ta ne morejo šteti za uradno stališče Evropske komisije.
Preberite več o projektu "Nasvet za lep svet."